۱۳۹۲ اردیبهشت ۱, یکشنبه

شایعه سازی نتیجه ناکارآمدی مدیریت صدای آمریکا


با سلام به همه بینندگان و مخاطبان عزیز و تشکر از پیامهای مهر آمیز شما؛
در هفته های گذشته پیامها و درخواست های زیادی مبنی بر دروغ پردازی، فضاسازی منفی دوستان سابق شایعه پراکنی، علیه من مبنی بر فساد اخلاقی دریافت کردم. این تلاش های بی حاصل نشات گرفته از حسادت و کینه توزی های کهنه ای است که بار دیگر سرباز زده و خود را اینگونه نشان می دهد. مستحضرید که من قبلا در صدای آمریکا اجرای برنامه تفسیر خبر را بر عهده داشتم. برنامه ای که طبق نظرسنجی های صدای آمریکا حداقل به مدت 3 سال متوالی پربیننده ترین برنامه این شبکه بود.به جرات می توان گفت امثال من بودند که صدای آمریکا را صدای آمریکا کردند. اگر تیم موفق تفسیر خبر نبود سال ها پیش می بایست شاهد از هم پاشیدن این شبکه می بودیم.
متاسفانه به دلیل مدیریت نالایق و ضعیف و حفظ آبرو حرفه ای چندین و چند ساله خود مجبور به ترک این شبکه شدم. هر چند همکاران سابق تمام تلاش خود را کردند تا وانمود کنند من از صدای آمریکا اخراج شدم اما چیزی که عیان است اینکه این صدای آمریکا است که به من بدهکار است و این من بودم که از صدای آمریکا شکایت داشته و دارم نه آنها. من در تمامی این مدت لب فرو بستم و حرفی نزدم. انسان موفق هر جا برود موفق خواهد بود. در طول زندگی ام همیشه سعی کرده ام متکی به خود باشم و وابسته به کسی نباشم.
وقتی از صدای آمریکا بیرون آمدم از رسانه های مختلف درخواست همکاری داشتم اما به دلیل ملاحظات شخصی دست رد به سینه خیلی ها زدم تا اینکه دوست دیرینه و عزیزم اقای نوری زاده تلویزیونی را با عنوان ایران فردا راه اندازی نمود و خواست من هم در این شبکه سهمی داشته باشم. این شد که برنامه تفسیر خبر این شبکه به من محول شد. من تمام تجربیاتی که در طول سال ها اندوخته ام را در این برنامه به به کار بگیرم. به همین دلیل در مدت زمان کوتاهی این برنامه جای خود را در میان ایرانیان پیدا کرد.
از آنجایی که برخی نمی توانستند شاهد این موفقیت ها باشند و از طرفی عدم حضور من و امثال من در صدای آمریکا موجب کاهش سطح کیفی برنامه های شبکه و در نتیجه ریزش شدید مخاطب در این شبکه شده بود که به نوعی بر حق بودن من را اثبات می کرد و شاهدی بود بر مدعای صحبت و عملکرد من و امثال من در صدای آمریکا، به همین دلیل کارشکنی ها و سنگ اندازی ها شروع شد.
اولین سنگ اندازی منصرف کردن کسانی بود که با من همکاری می کردند تا برنامه نوپای تفسیر خبر در ابتدای کار با مشکل روبرو شود اما در این بخش به نتیجه ای نرسیدند و منصرف شدند. بخش بعدی تخریب چهره حرفه ای و کاری من بود که به دلیل کارنامه شفاف و درخشان من این گزینه نیز بی نتیجه ماند. به همین دلیل است که به پرونده سازی و لجن پراکنی در اذهان عمومی روی آوردند. از این رو هجمه های مختلف و شایعه ها و فضا سازی ها در هفته های اخیر علیه من و برنامه تفسیر خبر شبکه ایران فردا به اوج خود رسید.
باید به اینها گفت همه این فضا سازی ها سندی است بر مدعای صحبت های من. زیرا اگر مطالبی که اینها می گویند راست بود نیاز به طرح در فضای مجازی و .... نبود. آنها می توانستند با ارائه اسناد از من شکایت کرده و به خواسته شان برسند.
بیننده ها و طرفداران برنامه تفسیر خبر می دانند این من بودم که از صدای آمریکا شکایت کرده و در شکایت خود نیز مسائل مختلفی را مطرح نمودم هر چند به دلیل اینکه وزارت امور خارجه آمریکا پشتیبان این شبکه است فریاد من به جایی نرسید و به همین منظور نتوانستم به کار خود در صدای آمریکا ادامه دهم.
شایعه هایی که علیه من مبنی بر فساد اخلاقی مطرح شده بیش از اینکه متوجه من باشد گریبانگیر افرادی است که از طریق زد و بند با افراد مختلف در حال حاضر در جایگاهی هستند که به هیچ عنوان لایق آن نبوده و نیستند. جالب اینکه این افراد به دلیل فساد اخلاقی در  محاکم قضایی آمریکا پرونده فساد اخلاقی دارند و در حال حاضر این پرونده هنوز بسته نشده است. برای اثبات این ادعا می توانید سراغی از خانم الهام ستاکی بگیرید و بگویید چرا این شخص از صدای آمریکا اخراج شد؟
چرا شخصی که مورد هتک حرمت قرار گرفته اخراج می شود اما شخص خاطی و متجاوز به جای اخراج ترفیع درجه گرفته و در جایگاه مهم و حساس تری قرار می گیرد؟ و مسئولیت جذب و گزینش مجریان جدید که غالبا خانم هستند به وی سپرده می شود؟ امثال خانم ستاکی در صدای آمریکا زیادند. افرادی که از ترس اخراج مجبورند دم فرو ببندند و سکوت اختیار کنند. گفتنی ها زیاد است من هم بنا نداشته و ندارم به این موضوعات بپردازم تا جمهوری اسلامی بهره برداری کرده و شاد شود.
اما به همین میزان اکتفا می کنم تا هم پاسخی به طرفداران و حامیان خود و برنامه تفسیر خبر باشد و هم تلنگری برای شایعه سازان باشد که در صورت ادامه پیدا کردن این دروغ ها مجبور به افشای حقایقی می شوم که عواقب آن به عده خود آنها خواهد بود.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

About Me

Blogroll

فرم تماس

نام

ایمیل *

پیام *

Blogger Template

About

Featured Posts Coolbthemes

درباره من

من جمشید چالنگی متولد 1326 در مسجد سلیمان هستم. با 46 سال سابقه فعالیت در عرصه ژورنالیسم و رسانه و مجری گری تلاش کرده ام که به اعتلای آگاهی سیاسی و اجتماعی هموطنان عزیزم کمک کنم.