۱۳۹۲ اردیبهشت ۲, دوشنبه

تغییر در مدیریت صدای آمریکا

به تمامی دوستان و مخاطبان عزیز در هر کجای ایران و جهان که هستید سلام عرض می کنم
از زمانی که مجددا جلوی دوربین بازگشتم و برنامه تفسیر خبر را ازتلویزیون ایران فردا به خانه های شما آوردیم با کم لطفی و سنگ اندازی بسیاری روبروی شدم که دور از انتظار نبود. اما دردناکتر آنکه این هجمه ها از جانب کسانی صورت می گرفت که سابقا در voa  دوست و همکار بودیم. در خصوص برخی از این بی اخلاقی ها قبلا با شما صحبت کرده ام. قصد ندارم مجددا با درد دل کردن از بی اخلاقی های دوستان و همکاران سابق موجب رنجش خاطر عزیز شما شوم. اما اطلاع یافتم تغییرات جدیدی در تلویزیون فارسی صدای آمریکا در دست اقدام است.
متاسفانه تغییرات انجام شده در 3 سال گذشته صدای آمریکا هیچ نقطه قوت و مثبتی را به این شبکه اضافه نکرده و بیش از پیش موجب دلزدگی و در نتیجه ریزش مخاطب شده است. نمونه آخر این تغییر معرفی خانم ستاره درخشش به عنوان مسئول بخش فارسی بود که داد همه دلسوزان صدای آمریکا را درآورد. که البته موجب استعفا یا اخراج بخشی از دوستان و همکاران نیز شد.
خانم ستاره درخشش با مدیریت ضعیف خود صدای آمریکا را به یکی از ضعیف ترین تلویزیون های فارسی بدل کرد، به همین منظور بعد از گذشت چند ماه آن هم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایران که حساس ترین مسئله در ایران خواهد بود بلاخره مسئولین ارشد voa تصمیم گرفتند به اصلاحاتی در کادر مدیریتی فعلی دست بزنند تا بتوانند یک رسانه قدرتمند برای زمان انتخابات داشته باشند.
خانم ستاره درخشش و تیم وابسته به وی در ماه های آینده البته به مرور از مدیریت تلویزیون فارسی صدای آمریکا برکنار و به جای آن آقای احمد رضا بهارلو جایگزین خواهد شد. آقای بهارلو در روزهای پیش رو وظیفه بسیار سنگینی به عهده خواهد داشت. زیرا هم باید جور ضعف و کم کاری تیم قبلی را جبران کند و هم تیمش را برای انتخابات ریاست جمهوری ایران آماده کند.
به نظر من تازه حق به حقدار رسید و کار به کاردان سپرده شد. همه می دانند احمد تنها کسی است که می تواند صدای آمریکا را که توسط مدیریت سابق به مرگ مغزی دچار شده احیا کند.
اما چه خوب بود که این کار به صورت علنی اتفاق می افتاد نه به صورت غیر رسمی. به نظر من این بهانه که تغییرات در صدای آمریکا مردم را خسته کرده بهانه خوبی نیست.
آن چیزی که بیش از پیش موجب دلزدگی مخاطبان صدای آمریکا شده تغییرات غیر اصولی و به ناحق است و الا اگر مسئولین صدای آمریکا از همان ابتدا به حرف مخاطبان گوش می دادند و احمد را جایگزین می کردند صدای آمریکا در این جایگاه نبود.
این جابجایی پس فردا یعنی چهارشنبه 24 آوریل در برنامه افق کلید خواهد خورد. قرار است احمد عزیز در این برنامه بعد از مدتها جلوی دوربین قرار بگیرد. امیدوارم که مسئولین صدای آمریکا به این نتیجه برسند که معرفی احمد به صورت علنی اتفاق بیفتد  و خانم درخشش در ظاهر نیز از مسئولیتش برکنار شود.
احمد در هفته های آینده مسئولیت رادیو و البته بخش فارسی تلویزیون صدای آمریکا را بر عهده خواهد گرفت.
  برای او آرزوی موفقیت می کنم و این تغییر را به فال نیک می گیرم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

About Me

Blogroll

فرم تماس

نام

ایمیل *

پیام *

Blogger Template

About

Featured Posts Coolbthemes

درباره من

من جمشید چالنگی متولد 1326 در مسجد سلیمان هستم. با 46 سال سابقه فعالیت در عرصه ژورنالیسم و رسانه و مجری گری تلاش کرده ام که به اعتلای آگاهی سیاسی و اجتماعی هموطنان عزیزم کمک کنم.